. Gimnastyka korekcyjna

25 marca 2020 14:14 | . Gimnastyka korekcyjna

Propozycja ćwiczeń korekcyjnych w domu

 



Przygotuj luźny strój sportowy, mały kocyk lub ręcznik, matę lub ćwicz na podłodze, małą piłkę (np. golfową, tenisową czy kolczastą - pożycz od psa), krzesło.
Przeczytaj uważnie tekst i obejrzyj film instruktażowy.
 
Ćwiczenie prawidłowego obciążania stóp w pozycji stojącej. Zalecam szczególnie dla dzieci ze stopą płasko-koślawą, koślawym ustawieniem stępu. Początkowo proponuję wykonywać ćwiczenie na siedząco, pilnując, by kolana ustawione były nad stawami skokowymi (nie do środka, przede wszystkim podczas pracy). Następnie po opanowaniu ćwiczenia przechodzimy do pozycji stojącej obunóż, lub jedna noga uniesiona (filmik pokazowy zamieszczę później). Ruch wykonuj powoli i dokładnie licząc do czterech, na pięć odpoczynek. 3 x 15 powtórzeń.
 
Widok pracy widziany z tyłu. Pamiętamy o dociskaniu pierwszej głowy śródstopia i unoszeniu palców. Nie pchamy kolan do przeprostu, nie ustawiamy kolan do środka.
 
Propozycja ćwiczenia z gumą. Można również ćwiczyć ze sznurowadłem jeśli nie mamy gumy. Ćwicz powoli. Podczas ruchu wstawania/siadania kontroluj, by kolana nie ustawiały się do środka. 3 x 15 siadów.
 
4. Brzuch < film
Propozycja ćwiczenia prawidłowego ustawienia miednicy podczas pracy. Ćwiczenie początkowo wykonujemy bez pasa (na filmie użyłem pasa od szlafroka). Ruch nogi ślizgowy po podłożu z kontrolą ustawienia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Ręce splatamy pod głową, łokcie przylegają do podłoża (alternatywnie ręce w pozycji "skrzydełek"). Proszę zwiększać siłę ciągu za pas dopiero w momencie poprawnego napięcia mięśni brzucha, właściwego ustawienia pleców. Pracuj powoli, nie wstrzymuj powietrza, oddychaj swobodnie.
 
Ćwiczenie wzmacniające. Pamiętaj o właściwej postawie podczas zadania, trzymaj pięty złączone. Na filmie instruktażowym widać zwinięty kocyk na wysokości pępka w celu korekcji ustawienia miednicy. Dla prawidłowego ustawienia głowy podczas ćwiczenia proponuję, by brodą trzymać piłeczkę lub zwiniętą skarpetkę i przyciskać do klatki piersiowej. Wykonujemy kolejno z przytrzymaniem ruch cofnięcia głowy, uniesienia jej nieznacznie nad podłoże, następnie uniesienia łokci, przeniesienia rąk, opuszczenia łokci, opuszczenia głowy i powrót. Ćwiczenia wykonuj powoli, zaznaczaj każdą pozycję. 3 x 20 ruchów.
 
 

Przeczytano: 762 razy. Wydrukuj|Do góry